joi, 27 august 2009

Aseara, Madonna a avut concert in parcul Izvor

Nu am fost la concert. Dar dimineata am fost curios sa stiu ce s-a intamplat. M-am gandit ca intotdeauna dupa un eveniment de genul asta se mai linistesc spiritele, iar impresiile despre, sunt mai aproape de realitate, de ce s-a intamplat acolo de fapt. Asa ca (de cand ne-am mutat am cateva minute in plus de pierdut dimineata) am cautat stiri pe net.
Am gasit articole in care autorii au fost impresionati de numarul mare de persoane care au cumparat bilete, mai mare decat la precedente concerte ale lui X, Y sau Z, de organizare care nu a fost fara probleme. Despre ce a facut si cum s-a descurcat Madonna, mai nimic.
Impresii cu adevarat despre ce s-a intamplat acolo am gasit in pagina lui Mihai Bendeac. Si pentru ca am aceeasi parere despre manifestari cu aglomeratie, m-am gandit ca ar fi bine sa pun postul lui aici.

Michael Jackson a fost vedeta concertului Madonna! Cat despre Madonna…

Niciodata nu mi-au placut concertele mari. Recunosc. Nu ma atrage ideea de distractie alaturi de 70 de mii de oameni. Nu suport aglomeratia, imbranceala, agitatia extrema.

Cu toate astea am ajuns la concertul Madonnei sub amenintarea Sorinei si nu regret.

Sa ma explic. Am ajuns in parcul Izvor dupa un drum “la picior” de vreo juma de ora. Mi-am lasat scuterul la OMV-ul de la Udriste si am luat-o pe malul garlei alaturi de alti cetateni dispusi la imbulzeala. Am intrat in parc relativ lejer si am ocupat locurile in tribuna. Concertele sunt mai rau ca un lagar de concentrare. Nu intri cu mancare, cu bautura… Pai ce?! Nu gasesti de cumparat inauntru?! Gasesti! Daca stai la niste cozi infernale!!! Pe la ora 8 a aparut un nene DJ care s-a agitat vreo 50 de minute pe la platane dar nu l–a bagat nimeni in seama. Dupa aproape o ora de tuci-tuci d-ala de-mi pace mie la fel de mult ca sucul de stevie salbatica, linistea a venit ca o relaxare binemeritata. Relaxarea a fost buna pret de vreo 5 minute, dupa care au venit nervii.


Eu, cand am un spectacol la ora 7, de exemplu, la 7 incep! Maxim 7 si 10 daca mai sunt oameni care asteapta sa intre. Dar ca sa stau eu o ora (!!!) sa astept in tribuna un artist e prea mult! E o lipsa totala de profesionalism si respect fata de public. Nici pe Elvis, daca invie, nu-l astept mai mult de juma’ de ora. Am avut tentatia de a pleca dar… am ramas. Si bine am facut! Pentru ca am ajuns sa privesc cu muuuuult respect anumiti artisti romani. De ce?

Spectacolul a fost bun si mai ales prost. Dupa 40 de minute de asteptare a aparut un fel de mascota, un tip imbracat intr-un costum de cosmonaut care a facut trei tumbe si a iesit. Penibil. Dupa inca 20 de minute a inceput treaba.

Madonna mi-a lasat impresia unei dansatoare excelente, dar nu mai buna decat Andreea Balan, si a unei cantarete mediocre. Andra a noastra ii poate da lectii de canto la orice ora din zi si din noapte. Spectaculos este faptul ca femeia asta are 51 de ani si se misca impecabil. Cand nu face efort intens canta corect, cand face efort intens o ajuta FOAAAAAARTE MULT fetele din spate si foloseste si neaosul PLAYBACK.

Ma gandeam in timpul concertului ca Loredana Groza, daca s-ar fi nascut in America si ar fi avut parte de o asemenea monstruasa industrie de management, ar fi fost mult, mult, mult mai buna!

M-au enervat foarte tare momentele in care, probabil iritata de lipsa de reactie a publicului, incepea cu expresii gen: “Common’ Bucharest! You can do better than that!!!” “It’s your last chance Romaniaaaaa!” Adica un fel de “Hai manutele sus!!!” al trupelor noastre de doi lei.

Pai daca vorbim de fenomene ale muzicii, avea Michael Jackson nevoie de asa ceva??? Pai ala aparea pe scena si-si scotea ochelarii de soare in 5 minute iar atmosfera deja era la pragul de fierbere. Si daca tot am deschis acest subiect, momentul in care a aparut pe scena un imitator al megastarului iar pe ecrane rulau imagini cu Michael in copilarie, a fost singurul cu adevarat fierbinte al serii. Reactia a fost senzationala si absolut incendiara. Imediat, a reinceput Madonna sa cante si publicul a reintrat in letargie. S-au mai animat spiritele la partea in care a cantat cu niste tigani, moment pe care sincer l-am gustat si nu prea.

Concluzia acestui prim mare concert la care particip e urmatoarea : nu mai merg in viata mea. E mult mai ok acasa pe dvd. Si va explic si de ce. Pentru ca pe stadion/parc nu vezi nimic. Madonna era cat o furnica! Asa ca m-am uitat doua ore la ecranele alea mari unde se derulau imagini in timp real exceptional filmate, cu incadraturi perfecte. Dar asta pot vedea si acasa. Plus ca la mine acasa aud ca lumea!!! Si nu stau la cozi pentru apa si suc!!! Si nu ma imbrancesc!!!

Concertul asta mi-a demonstrat inca o data ca nesansa multor artisti romani consta in faptul de a se fi nascut in tara neprotivita. Oameni precum Victor Rebengiuc, Gheorghe Dinica, Andra sau Delia Matache nu sunt cu nimic mai prejos decat Robert de Niro sau Madonna. Prapastia vine insa din management, educatie, industrie, logistica etc etc etc etc etc etc etc

Acuma, ce inseamna si chestia asta cu nascutul cu stea in frunte… In America sunt zeci de mii de fete cu voci mai bune decat Madonna (una din ele vine saptamana viitoare – Anastacia) dar uite ca ea a devenit star planetar. Si iar ajungem la lectia cu scandalurile si viata “interesanta”. Bai nene! Vrem nu vrem, asa e facuta lumea si chestia asta nu se va schimba niciodata! Marile staruri nu au fost cuminti deloc! Trebuie sa ne asumam asta.

N-am inteles, pe de alta parte, de ce dura atat de mult sa-si schimbe tinutele. Am vazut de vreo trei ori cate un videoclip intreg pana sa apara ea din nou. Pai daca vroiam videoclipuri ramaneam in casa si dadeam pe MTV…

Din nefericire pentru noi insa, Madonna are ceva ce artistii romani nu au. O echipa de sute de oameni, scoala divertismentului american, o rigoare incredibila si muuuuulta munca. Ah, si dansatori fabulosi!

Si bani de productie!


Madonna - Rain

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu